Ofte stilte spørsmål

På TOOLS.no finner du brasjens mest omfattende produktsortiment. Har du et spørsmål til oss, hjelper vi deg gjerne. Her finner du svar på noen av de mest stilte spørsmålene. 

 

Hvem kan bli kunde og handle på TOOLS.no?

Alle foretak med et organisasjonsnummer kan bli kunde og handle hos oss. Før du kan legge en ordre vil det bli gjort en kredittsjekk av ditt foretak.

Kan jeg som privatperson handle på TOOLS.no?

Som privatperson kan du enn så lenge dessverre ikke handle på TOOLS.no. Du må ha et organisasjonsnummer og handle på dette for å bli kunde hos oss.

Merk at du som privatperson kan handle i TOOLS-kjedens 60 fysiske utsalgssteder i Norge. Mange av våre butikker godtar imidlertid kun kortbetaling som oppgjør fra privatpersoner. 

Vises prisene i nettbutikken med eller uten merverdiavgift (mva)?

Alle priser i TOOLS' nettbutikk vises eksklusiv mva (uten moms). 

Hvordan blir jeg kunde?

Du blir kunde ved å opprette konto for ditt foretak her. Dersom du allerede er kunde hos TOOLS fra før, finner vi ditt organisasjonsnummer i våre systemer og du vil - etter en godkjenningsprosess - få tilgang til å handle på din eksisterende konto.

Jeg er allerede kunde hos TOOLS. Hvordan blir jeg nettkunde på TOOLS.no?

Er du allerede kunde og har et kundeforhold til TOOLS fra før, oppretter du ny bruker her. Vi søker opp ditt organisasjonsnummer og kundenummer i våre systemer. Du vil etter en godkjenningsprosess få tilgang til å handle på din konto.

Finner jeg hele TOOLS’ sortiment i nettbutikken?

Ja. På TOOLS.no kan du handle fra hele vårt sortiment på over 400.000 artikler.

Vil jeg kunne se mine egne priser i nettbutikken?

Ja. Etter at din bruker er godkjent mot ditt kundenummer, vil nettbutikken hente fram dine priser og gi deg dine rabatter og avtalebetingelser.

Hvordan finner jeg ut om en vare er på lager i min nærmeste TOOLS-butikk?

Det finner du på produktsiden til varen. På produktsiden til en vare på TOOLS.no kan du legge produktet i handlekurven og bestille på nett, eller du kan sjekke lagerstatus i din lokale butikk.

Kan jeg hente varene selv i min lokale TOOLS-butikk?

Ja. Varer som bestilles, kan sendes din butikk og du vil få varsel når varen(e) er klar til henting. Dersom du ser at din vare allerede er tilgjengelig i butikken, kan du reise til butikken å kjøpe varen der. Det er foreløpig ikke mulig å reservere varer som ligger tilgjengelig i butikken.

Hvor finner jeg oversikt over TOOLS’ avdelinger og butikker i Norge?

Du finner oversikten over alle TOOLS-avdelinger her.

Hvordan finner jeg kontaktinformasjon til min TOOLS-kontakt?

Kontaktinformasjon til din TOOLS-kontakt finner du ved å besøke våre av avdelingssider.

Hvordan kontakter jeg TOOLS dersom jeg lurer på noe knyttet til mine ordre?

Du kan bruke vårt kontaktskjema, kontakte din TOOLS-selger, eller bruke kontaktinformasjonen (e-post og telefon) som du finner på din TOOLS-avdeling her.

Jeg har fått feil vare eller ønsker å returnere noe jeg har bestilt. Hva gjør jeg?
Ved retur av varer er det normalt TOOLS' salgs- og leveringsbetingelser som gjelder. Har du mottatt/bestilt varer du ønsker å returnere, ta kontakt med din nærmeste butikk for å avtale retur.

Hvilke valgmuligheter har jeg for levering av mine ordre?

Når du er logget inn og skal gjennomføre et kjøp får du muligheten til å velge leveringsadresse eller hente varene hos din nærmeste butikk. Eventuelle leveringskostnader framkommer før du gjennomfører bestillingen.

Hvordan leveres min ordre fra TOOLS.no?

Ordren sendes med TOOLS hovedpartner på transport, PostNord, eller i noen tilfeller en annen lokal transportør.

Kan jeg spore min ordre?

Ja. Du finner sporingsinformasjon tilknyttet dine ordre på forsiden etter at du er logget inn.

Hvor henvender jeg meg hvis jeg har en reklamasjon på et produkt?

Ved reklamasjon henvender du deg til en av våre butikker, gjerne din nærmeste butikk. Vi tar hånd om reklamasjon på vanlig måte, i henhold til våre salgs- og leveringbetingelser.

Jeg har et spørsmål vedrørende en faktura. Hvor henvender jeg meg?

Send en mail til faktura@tools.no. Legg ved kundenummer og fakturanummer.

Jeg finner ikke svar på det jeg lurer på her. Hva gjør jeg?

Send en mail til oss på ehandel@tools.no, så hjelper vi deg videre og løser utfordringen sammen!