Ingen kjenner norsk industri som oss

 

TOOLS & Univern – To sterke varemerker med norske røtter slår seg sammen. Univern, etablert i 1977, er spesialisten på arbeidsklær og personlig verneutstyr for norske forhold. TOOLS, etablert i 1999, totalleverandøren av verktøy og industrielt forbruksmateriell til norsk industri.

 

"Vår erfaring og nærhet til kunden gjennom en rekke år, har gitt oss en unik forståelse av den norske industrien – en industri vi er svært stolte av å kunne være en del av."

 

MELLOM OSS FAGFOLK

Gjennom mange års erfaring har vi tilegnet oss den nødvendige kunnskapen rundt hva som kreves for at fagfolk skal kunne jobbe effektivt, trygt og komfortabelt i sin arbeidshverdag. Enten det er snakk om smartere logistikk, utvikling av mer bærekraftige produkter eller et utvidet tilbud av tjenester, har vi alltid kundens fokus. Våre folk er fagfolk og spesialister – akkurat som våre kunder. Mellom oss fagfolk finner vi de beste løsningene basert på hva som får virksomheten deres til å fungere bedre.

For å forstå hverandre er dialog og relasjoner viktig. Kjennskap og nærhet til lokale forhold, lokal industri og lokale mennesker er helt avgjørende for at våre fagfolk skal kunne gjøre sin jobb. Disse relasjonene til kundene våre har vært gjennomsyret i kulturen og DNA’et vår helt fra starten av.

Det er derfor vi kan si at ”Ingen kjenner norsk industri som oss”.

LOKAL TILSTEDEVÆRELSE & PERSONLIG KONTAKT

Det er godt å ha lokale fagfolk og en butikk i nærheten den dagen produksjonen stopper opp fordi man mangler utstyr eller mangler det avgjørende kurset for å utføre jobben.

Våre lokale salgskontorer og butikker er der for å støtte kundene med produkter og tjenester. Det du trenger, når du trenger det. For å gjøre det lille ekstra for våre kunder hver dag kreves det høyt engasjement av våre lokale fagfolk.

Dette engasjementet merkes i møte med oss. Vi bryr oss om våre kunder! Mange av kundene våre kjenner vi godt gjennom mange års samarbeid, og det er ikke uvanlig at vi spiser lunsjen vår sammen, mens vi prater om helgens fotballkamper eller sommerens planer. Disse relasjonene bidrar til et langsiktig og godt samarbeid.

 

BRANSJEKUNNSKAP

Ingen bransjer er like – en som jobber på en byggeplass har ulike behov sammenlignet med en som jobber i fiskeindustrien. Det er helt opplagt. Det vet våre kunder. Og det vet vi.

Derfor har vi fagfolk som er spesialisert inn mot de ulike bransjene. Våre spesialister sitter på viktig og nødvendig spisskompetanse når vi skal løse utfordringene hos våre ulike kunder. Mange av våre fagfolk har også nyttig erfaring fra å jobbe i industrien selv.

PRODUKTKUNNSKAP


Mange av produktene vi leverer er spesialutviklet for enkelte bransjer og kunder. Da kreves det en høy produktkompetanse fra våre fagfolk. Våre fagfolk holder seg oppdatert til enhver tid på hva som gjelder av krav, lover og regler innen de ulike produktområdene.

Dette for å kunne gi våre kunder det beste og mest oppdaterte produktutvalget på markedet. Kurs og opplæring innen en rekke produktkategorier tilbys kunder som ønsker dette.


PRODUKTUTVIKLING


Når produkter skal forbedres eller utvikles starter denne prosessen alltid med en dialog med kundene våre. Kunden er med oss fra idé til tegnebrett, og fra tegnebrett til testing, før produktet til slutt er klart for å slippes ut i markedet.

Å utvikle og teste produkter for norske forhold har vært avgjørende for Univerns fremgang siden oppstarten på 70-tallet. Morgendagens produkter er ute på testing hos kunder hver dag. Har vi kunder som vil bidra aktivt i utviklingen vil vi mer enn gjerne inkludere de.